Przejdź do głównej zawartości

21.03- Dzień Osób z Zespołem Downa

21 marca obchodzimy Dzień Osób z Zespołem Downa. To świetna okazja, aby zarówno zwiększyć świadomość na ten temat jak i uczyć od najmłodszych lat dzieci tolerancji i szacunku.


Na Rynku jest kilka książeczek, które w łatwy sposób opisują czym jest Zespół Downa. Polecam pozycje, którą każdy może sobie pobrać z poniższej strony (klik w obrazek):

Kolejnym ciekawym pomysłem może okazać się filmik, na którym wdzięcznie i dźwięcznie dzieci dowiadują się czym charakteryzuje się zespół Downa:

21. marca nazywany jest również dniem kolorowych skarpetek, które zakłada się na znak solidarności. Symbolizują one trzeci, dodatkowy chromosom tzw trisomie w parze chromosomów nr 21. "odpowiedzialnego" za tą wadę genetyczną.

Poniżej kilka propozycji zadań ze skarpetkami w tle.

superbelfrzy.edu.pl/

printoteka.pl

wspomaganierozwojudzieci.pl

mojedziecikreatywnie.pl/

Natomiast dla rodziców polecam gorąco zarówno filmik 50 zwykłych mam i ich 50 zwykłych dzieci, z jedną malutką wspólną cechą- jednym, dodatkowym chromosomem:

Na koniec odsyłam do przeuroczej strony, na której tata nastolatki z zespołem Downa zamieszcza w komiksowej formie aktywności w kolejnych dniach córki. Pokazując, że niczym nie różni się jej codzienność i trudności od reszty adolescentów

Komentarze