Przejdź do głównej zawartości

Jak zadbać o siebie- ćwiczenie 2



Proste ćwiczenia rodzinne, które wspierają nasze mocne strony, poprawiają relacje :)


Ćwiczenie 1. Co o sobie wiemy?
1. Co lubi najbardziej robić ….?

2. W czym jest dobra/y….?

3. Co najbardziej denerwuje…..?

4. Co lubi najbardziej jeść…..?

5. Kogo lubi najbardziej (w przedszkolu/szkole/pracy)…..?

6. Jaki kolor lubi najbardziej …..?

7. Jakie jest ulubione zwierzątko …..?

8.Gdzie i z kim lubi najbardziej spędzać wolny czas ….. ?

Dodatkowe pytanie, które ma być pozytywną informacją a nie sprawdzić czy odpowiemy jak osoba, której dotyczy pytanie:

Jaki/ jaka jest? POZYTYWNE CECHY…..



Można pytać o każdego domownika po kolei (w miejsce ….) po wypełnieniu lub wymyśleniu w przypadku dzieci wszystkich odpowiedzi po kolei podaje na głos poprawne ;) osoba, której dotyczy pytanie. Może przyznawać sobie punkty sprawdzić kto zna pozostałe osoby najlepiej J


Ćwiczenie 2 rundka

Najmilsza rzecz, jaka mnie spotkała w ubiegłym tygodniu!


Inne pytania do rundki:

1. Jestem mistrzem ………

2. W wolnym czasie lubię ………

3. Bardzo czekam na ………

4. Moja najlepsza cecha to ………

5. Lubię w sobie ………

6. W ten weekend chciał(a)bym ………


Ćwiczenie 3

Odrysowujemy na kartce swoje dłonie. W poszczególne palce spisujemy u siebie i dziecka następująco: kciuk – potrawa, którą umiem przygotować, palec wskazujący – aktywność/zajęcia, z której jestem dobry, palec środkowy – mój największy sukces, palec serdeczny – osoba, która mnie lubi, mały palec – moja największa zaleta. Następnie porównujemy z innymi nasze dłonie, z kim mieliśmy najwięcej wspólnych „palców”?


Co zapamiętaliście o sobie nawzajem? Co was zaskoczyło?


Ćwiczenie 4

Jestem wdzięczna/y za….

Codziennie wypisywanie i np. wkładanie do słoiczka, pudełka rzeczy, za które jestem tego dnia wdzięczna lub robienie raz w tygodniu podsumowania

Komentarze