Przejdź do głównej zawartości

Co widziałeś przed chwilą?


Wybieramy dowolny obrazek, może być również z książki dla dzieci. Ważne, aby był kolorowy i miał dużo elementów, np.

Ogród Zoologiczny, Zwierzęta, Peacock, Lew, Hipopotam
ze strony: pixabay.com/pl

Prosimy, aby dziecko dokładnie przyjrzało się obrazkowi, przez 30 sekund (czas można wydłużyć dopasowując do możliwości dzieci i złożoności obrazka). Po tym czasie odwracamy go i zadajemy pytania odnoszące się do widzianego przed chwilą obrazka:


Przykładowe pytania zamknięte
1. Na obrazku są dwa słonie. TAK NIE
2. Wszystkie motyle na obrazku są żółte. TAK NIE
3. Na obrazku jest drzewo. TAK NIE
4. Na obrazku jest wodospad. TAK NIE
5. Nad lwem lata motyl. TAK NIE
6. Obok hipopotama jest słoń. TAK NIE
7. Koala leży na gałęzi. TAK NIE
8. Na obrazku są palmy. TAK NIE
9. Motyle są po obu stronach obrazka. TAK NIE
10.Na obrazku jest 5 lub więcej różnych gatunków zwierząt. TAK NIE

Przykłady pytań otwartych:

1. Ile słoni jest na obrazku?
2. Wymień zwierzęta, które są na obrazku.
3. Opowiedz, co widziałeś na obrazku.

Możemy również wybrać dużo prostszy obrazek i poprosić ponownie o jak najdokładniejsze przyjrzenie mu się. Następnie, po zabraniu obrazka, prosimy o narysowanie tego, co przed chwilą dziecko widziało.

Możemy również przenieść zadanie do realnej sytuacji

Prosimy dziecko, żeby dokładnie rozejrzało się po pokoju i zapamiętało jak najwięcej szczegółów. Następnie prosimy, aby opisało nam pomieszczenie. Możemy również przygotować listę pytań
zamkniętych jak powyżej.

Kolejnym etapem może być ćwiczenie polegające na dokonaniu zmiany w otoczeniu.
Dziecko zapamiętuje otoczenie, następnie wychodzi z pokoju lub zamyka oczy,
a my dodajemy lub usuwamy jakiś element lub elementy, po czym prosimy dziecko, aby
uważnie się przyjrzało i powiedziało co zmieniło się w pokoju.

Możemy zrobić to samo ze swoim wyglądem, sprawdzać kto znajdzie więcej różnic, Rodzic czy dziecko :)

Komentarze